Lodní deník

19. listopad 2015, zobrazeno 8341x

Seychely 2015

Plujeme, sluníme, koupeme, šnorchlujeme. Všude vůkol přehršle slunce, písku, palem, korálů a rybek. Jediné co zoufale schází jsou lodě a lidi. Je to neskutečné, ale chvílemi si připadám že tu jsme sami a že ty ostrovy vystoupily z moře jenom kvůli nám. více

15. listopad 2013, zobrazeno 9393x

Atény - Kréta - Atény 2011

Ale jsou tři hodiny ráno a zase za kormidlem. Do cíle ještě 30 NM, loď pluje stále slušnou rychlostí 6-7 uzlů. Asi po hodině začíná být trochu rušno. V dálce nás křižuje trajekt, to je dobré. Ale začínají se před námi motat větší rybářské lodě. více

komentáře: 1

15. listopad 2013, zobrazeno 9097x

Karibik 2010

Kolem 16:00 se schováváme za první výspu St.Lucie. Vítr trochu polevuje a vlny se uklidnily. Vytahujeme hlavní plachtu na I.ref, genu vymotáme celou a nezměněnou rychlostí 7-10 knt pokračujeme na jih. Míjíme Marigot Bay a před 18:00 máme na dohled zátoku Soufriere Bay. více

15. listopad 2013, zobrazeno 6814x

Apalucha Egej 2010

Před marínou se setkáváme s druhou lodí a dvě Bavarie 39 Cruiser nasazují kurz 161°. Prvních 10mil na motor, protože vítr je zde značně nestabilní, chvílemi žádný, chvílemi proti nám. Za ostrovem Flaves Favra se dle očekávání stabilizuje v umírněném meltémi a vytahujeme plachty. Během dne sílí na nějakých 25knt, k večeru zase slábne na cca 10knt. Ze zadu trochu nepříjemné vlny. více

15. listopad 2013, zobrazeno 6083x

Sardinie - Korsika 2007

Je pátek třináctého a žena mě veze na letiště do Bratislavy. Před týdnem jsem byl osloven jednou společností, zda bych nepřevzal jejich klienty. Převzít loď na Sardinii, přeplout na Korsiku, nabrat klienty a týden tam s nimi pobejt. Posbíral jsem nějaké informace na serveru www.jachting.info, pro nějaké zkušenosti jsem si zajel do Brna, zajistil si zasílání předpovědi, objednal letenky do Alghera a už to jelo. více

24. září 2006, zobrazeno 4732x

Greece 2006

Rychle jsme naházeli bagáž z mola do lodě, vybalili a uklidili jen to nejdůležitější a v 15:45 hod. jsme se konečně odvázali od mola. Vypluli jsme z maríny a natočili příď k jihu. Jak jinak, foukalo proti nám. Nebyl už čas na hrdinství, resp. na křižování. V naprosto neznámém terénu jsme potřebovali doplout do přes dvacet mil vzdáleného kotviště a bezpečně zakotvit. více

komentáře: 1

15. srpen 2006, zobrazeno 3680x

Family boating 2006

Vzhledem k rekreačnímu pojetí naší plavby jsme se rozhodli, že navštívíme starobylou pevnost u vjezdu do Šibenického zálivu a otočíme to zpátky na sever. V 10:10 jsme se odvázali a vypluli ze zátoky. Přesto, že vítr otočil o 180° na SZ, zatím nám to nevadilo, vytáhli jsme plachty a vesele jachtali směrem k Šibeniku. Před dvanáctou jsme vpluli do zátoky pod pevností. Byl jsem tu poprvé, tak jsem testoval možnosti kotvení. více

12. únor 2006, zobrazeno 3381x

Apalucha Jadran 2004

Kolem 16té hodiny ukazoval windmetr sílu větru 37 uzlů, a loď se v silném náklonu probíjela rozbouřeným mořem. Přišla Bora. Úsměvy posádky postupně tuhly a já začínal tušit, že můj plán, dostat se noční plavbou až k ostrovu Šolta, kde jsme se měli ráno setkat s dalšími loděmi Aleše Morávka, je nereálný. V sedmnáct hodin jsme dosáhli spodní strany ostrova Pašman a v té době jsem měl už náhradní plán. Když jsem posádce oznámil, že nepoplujeme v tomto počasí celou noc, evidentně se jim ulevilo. více